Všeobecné obchodní podmínky
Lektorské služby

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vztahující se ke smlouvám o poskytování lektorských služeb uzavřeným Mgr. Kateřinou Allemane, se sídlem č.p. 466, 664 24 Drásov, jako lektorem na straně jedné, a fyzickými osobami jako studenty na straně druhé (dále jen „VOP“).

1.2. Pro účely VOP jsou definovány následující pojmy:

1.2.1. „Lektorem“ se rozumí Mgr. Kateřina Allemane, se sídlem č.p. 466, 664 24 Drásov. Lektor není plátcem DPH.

1.2.2. „Studentem“ se rozumí fyzická osoba, která uzavře s Lektorem Smlouvu.

1.2.3. „Smlouvou“ se rozumí smlouva poskytování Lektorských služeb uzavřená mezi Lektorem a Studentem, jejímž předmětem je poskytování Lekcí Studentovi. Smlouvy jsou vždy uzavírány dle práva České republiky.

1.2.4. „Individuální setkání“ se rozumí výuková lekce, jejímž obsahem je výuka francouzského jazyka poskytovaná jednomu Studentovi s tím, že výuková lekce trvá po dobu 60 minut.

1.2.5. „Lekcí“ se rozumí souhrnné označení Individuálního sezení mezi Vyučujícím a Studentem.

1.2.6. „Cenou“ se rozumí finanční částka, kterou se Student zaváže uhradit Lektorovi za spolupráci trvající 3, 6 nebo 12 měsíců.

1.2.7. „Lektorskými službami“ se rozumí poskytování individuální mimoškolní výuky francouzského jazyka Studentům dle jejich požadavků a jazykové úrovně ve formě individuálních Lekcí poskytovaných v online podobě.

1.2.8. „Online“ se rozumí způsob realizace Lekce prostřednictvím programů určených pro audiovizuální komunikaci na dálku přes internet.

1.2.9. „Občanským zákoníkem“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

1.3. VOP jsou veřejně přístupné na internetové adrese www.katuchafrancouzska.cz/vseobecne-obchodni-podminky-lektor před zahájením jednání o uzavření Smlouvy. VOP obsahují veškeré informace, jejichž sdělení Studentovi před uzavřením Smlouvy vyžadují právní předpisy. VOP představují sdělení relevantních skutečností potenciálnímu Studentovi před uzavřením Smlouvy.

1.4. Ustanovení VOP se aplikují na práva a povinnosti Lektora a Studenta vyplývající z uzavřené Smlouvy, pokud se konkrétní ujednání Smlouvy nebudou od ustanovení VOP odchylovat.

1.5. Předmětem činnosti Lektora je poskytování individuálních Lektorských služeb. Lektor poskytuje Lektorské služby.

1.6. VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Student prohlašuje, že byl se zněním těchto VOP seznámen dostatečně dlouhou dobu před uzavřením Smlouvy a že plně porozuměl jejich obsahu.

1.7. Lektor si vyhrazuje právo změnit ustanovení VOP.

2. Obsah Smlouvy

2.1. Smlouva zahrnuje individuální setkání 4x měsíčně po dobu 3, 6 nebo 12 měsíců dle dohody mezi Lektorem a Studentem. Spolupráce může být prodloužena na neomezeně dlouhou dobu dle dohody mezi Lektorem a Studentem.

2.2. Jedná se o indivuduální výuku na základě konkrétních požadavků Studenta a to dle jeho jazykové úrovně.

2.3. Studentovi je v rámci setkání poskytována aktivní komunikace ze strany Lektora. Student se zavazuje k aktivní spolupráci a plné pozornosti potřebné ke správnému průběhu setkání.

2.4. Student se zavazuje řádně dodržovat stanovené termíny setkání.

2.5. Na základě e-mailové nebo telefonické dohody může Student zrušit konkrétní termín setkání a dohodnout se s Lektorem na jiném termínu. O změnu nebo zrušení setkání musí Student požádat alespoň 24 hodin před začátkem sjednaného setkání. Setkání zrušené v den konání budou chápáno jako uskutečněné.

2.6. Pokud bude setkání zrušeno ze strany Lektora, bude Studentovi nabídnutý nový termín. Pokud nedojde k dohodě o novém termínu, toto konkrétní setkání se zruší.

2.7. „Lektor na telefonu“: V průběhu týdne je Vyučující mezi setkáními Studentovi maximálně k dispozici na telefonním čísle +420 737 320 939. Student si může s Lektorem zavolat, poradit, či v prodiskutovat problémy nebo odpovědět na otázky.

2.8. Student může Lektora zastihnout kdykoli na emailové adrese: katerina.allemane@gmail.com. Obvyklá odpověď je během 24h. 

2.9. Cena za  výuku se řídí počtem setkání a celkovou délkou spolupráce. Platba se hradí předem za celé smluvené období a to převodem na účet číslo : 1023164037/6100.

2.10. Smlouva je uzavřena mezi Lektorem jako poskytovatelem Lektorských služeb a Studentem jako objednatelem Lektorských služeb. Obsah Smlouvy tvoří konkrétní skutečnosti individuálně odsouhlasené Lektorem a Studentem, jejichž výčet je uveden v článcích 2.1. až 2.9. VOP, a dále veškerá ustanovení VOP.

2.11. Student souhlasí s tím, aby Smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Náklady vzniklé Studentovi při použití prostředků komunikace na dálku (náklady na připojení k internetu, telefonní poplatky dle standardních sazeb) hradí Student.

2.12. Veškeré změny Smlouvy musí být odsouhlaseny Lektorem a Studentem. Pokud není výslovně uvedeno jinak, je Smlouva vždy uzavřena v české jazyce.

3. Práva a povinnosti Studenta jako spotřebitele a informace pro spotřebitele

Pokud je Smlouva uzavřena mezi Lektorem a Studentem, který je spotřebitelem, tj. člověkem, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Lektorem nebo s ním jinak jedná, řídí se práva a povinnosti Lektora a Studenta taktéž tímto článkem a zákonnou úpravou spotřebitelských smluv, a to zejména:

  1. a) Občanským zákoníkem, a to s ohledem na ochranu spotřebitele zejména ust. § 419 – § 422 a § 1810 – § 1867,
  2. b) zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění,
  3. c) zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, v platném znění.

3.1. Informace poskytované spotřebiteli dle ust. § 1810 a násl. Občanského zákoníku před uzavřením Smlouvy

a) Lektorem je paní Mgr. Kateřina Allemane, se sídlem č.p. 466, 664 24 Drásov. Telefonní číslo je +420 737 320 939. Adresa pro doručování elektronické pošty je katerina.allemane@gmail.com.

b) Služby nabízené Lektorem a předmět činnosti Lektora je popsán v čl. 1.2.7. a čl. 2. VOP. Jedná se zejména o Lektorské služby dle individuálních požadavků Studenta.

c) Způsob poskytování služeb je uveden v čl. 2 VOP.

d) S ohledem na povahu služby nevznikají Studentovi žádné náklady v souvislosti s plněním dle Smlouvy.

e) Doba trvání Smlouvy je specifikována v čl. 2.1. VOP. Závazky ze Smlouvy jsou účinné po celou dobu trvání Smlouvy. Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, odstoupením od Smlouvy nebo v důsledku jiné právní skutečnosti předvídané právními předpisy.

f) Student, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od Smlouvy, a to za splnění zákonných podmínek. Informace o právu Studenta, který je spotřebitelem, na odstoupení od Smlouvy a veškeré informace s tím související jsou uvedeny v čl. 3.2. VOP.

3.2. Právo Studenta, který je spotřebitelem, na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu

3.2.1. Student má právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni uzavření Smlouvy.

3.2.2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Student o svém odstoupení od Smlouvy písemně informovat Lektora.

3.2.3. Pokud Student odstoupí od Smlouvy, vrátí Lektor bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Lektorovi došlo oznámení Studenta o odstoupení od Smlouvy, všechny platby, které Lektor od Studenta obdržel. Pro účely vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který byl použit Studentem pro provedení počáteční transakce. V žádném případě tímto Studentovi nevzniknou další náklady.

3.2.4. V souladu s ust. § 1837 Občanského zákoníku nemá Student právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu dle tohoto článku VOP, pokud se jedná o smlouvu o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Lektor před uzavřením smlouvy sdělil Studentovi, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

3.3. Řešení sporů mezi Lektorem a Studentem, který je spotřebitelem

3.3.1. V případě sporu mezi Lektorem a Studentem, který je spotřebitelem, může Student využít taktéž možnosti mimosoudního řešení sporu.

3.3.2. Pokud Student zvolí cestu mimosoudního řešení sporu, může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, a postupovat podle pravidel uvedených na stránkách tohoto subjektu, které jsou na adrese www.coi.cz.

3.3.3. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt na stránkách České obchodní inspekce.

3.3.4. Zahájit alternativní řešení sporu je taktéž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

Některé informace povinně sdělované spotřebiteli jsou uvedeny v jiných částech VOP. Pokud je některé ustanovení VOP v rozporu s ustanoveními tohoto článku, použijí se na vztah mezi Lektorem a Studentem, který je spotřebitelem, přednostně ustanovení tohoto článku VOP.

4. Reklamační řád

4.1. Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Lektora a Studenta vyplývající z vad, které se vyskytly při poskytování Lektorských služeb dle Smlouvy. Lektor neodpovídá se výsledek poskytování Lektorských služeb. Lektor odpovídá za to, aby byla Lektorská služba poskytnuta v souladu se Smlouvou.

4.2. Lektor odpovídá za vady Lektorských služeb, pokud se vyskytnou. Vadou se rozumí poskytnutí Lektorské služby způsobem, který je v rozporu s uzavřenou Smlouvou. Lektor je povinen plnit bez vad způsobem sjednaným ve Smlouvě. Je-li plněno vadně, má Student práva z vadného plnění.

4.3. Student je povinen oznámit Lektorovi vadu Lektorských služeb bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvěděl, nejpozději do šesti měsíců od poskytnutí Lektorské služby. Student v reklamačním oznámení popíše vytýkané vady Lektorských služeb a rozsah jeho reklamačních nároků. Pokud Student neoznámí vadu Lektorských služeb bez zbytečného odkladu, zanikají veškeré jeho nároky na uplatnění jakýchkoli vad Lektorských služeb. Lektor se k reklamačnímu oznámení vyjádří ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. Student bude o vyřízení reklamačního oznámení informován Lektorem způsobem, který si Student zvolí v reklamačním oznámení. Pokud bude poskytnutá Lektorská služba vyhodnocena Lektorem jako vadná, má Student práva z vadného plnění, v jejichž rámci může požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo opakované poskytnutí Lekce. Pokud nebude nároku Studenta vyhověno, ač byl oprávněný, má Student právo odstoupit od Smlouvy a požadovat vrácení zaplacené Ceny vztahující se k vadné Lektorské službě. Odstoupení od Smlouvy je vůči Lektorovi účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno, pokud jsou splněny zákonné podmínky pro odstoupení od Smlouvy. V takovém případě se Smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny si vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.

4.4. Student má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Student o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

4.5. Práva z odpovědnosti za vady Lektorské služby nevznikají, pokud k nesprávnému poskytnutí Lektorské služby došlo v důsledku jednání Studenta či v důsledku skutečnosti spočívající na straně Studenta.

4.6. Lektor neodpovídá za vady Lektorské služby, které vznikly v důsledku jednání či opomenutí třetích osob (např. poskytovatele internetu, dodavatele elektrické energie, atd.).

5. Ochrana osobních údajů

5.1. Lektor uchovává veškeré údaje o Studentech v souladu s platnými právními předpisy České republiky, a to zejména v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů v platném znění, a s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů („GDPR“).

5.2. V souvislosti s poskytováním svých služeb Studentům může dojít ze strany Lektora ke zpracování následujících kategorií osobních údajů:

a) základní osobní údaje – jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, název obchodní firmy, IČO, DIČ, sídlo nebo místo podnikání, fakturační adresa, bankovní spojení, podpis,
b) kontaktní údaje – telefonní číslo a e-mailová adresa,
c) údaje o poskytnuté službě a chování Studenta – druh a specifikace poskytnutých služeb, cena, rozsah a četnost požadovaných, poskytnutých a sjednaných služeb

Lektor zpracovává osobní údaje ručně nebo automatizovaně.

5.3. Rozsah zpracování osobních údajů závisí zejména na rozsahu požadavků Studenta. Lektor je oprávněn zpracovávat osobní údaje z následujících důvodů:

a) z důvodu plnění Smlouvy (např. poskytnutí služby, komunikace se Studentem, vyúčtování za poskytnuté služby),
b) z důvodu plnění zákonných povinností (např. daňové povinnosti, povinnosti uložené zvláštními právními předpisy),
c) z důvodu ochrany oprávněných zájmů Lektora (např. vymáhání nezaplacené Ceny, evidence dlužníků).

Ke zpracování osobních údajů z těchto důvodů Lektor nepotřebuje souhlas Studenta. Zpracování osobních údajů z důvodu plnění Smlouvy a z důvodu plnění zákonných povinností nelze odmítnout. Proti zpracování osobních údajů z důvodu ochrany oprávněných zájmů Lektora může Student podat námitku.

5.4. Osobní údaje jsou zpracovávány Lektorem v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění výše uvedených účelů a po dobu nutnou pro jejich dosažení nebo po dobu stanovenou zvláštními právními předpisy. Po uplynutí příslušné doby jsou osobní údaje smazány. Základní lhůty pro zpracování osobních údajů jsou následující:

a) Pokud má Student splněny veškeré své závazky vůči Lektorovi, zpracovává Lektor osobní údaje po dobu 4 let ode dne ukončení Smlouvy.
b) V případě jednání se zájemcem o uzavření Smlouvy, který však neuzavřel s Lektorem Smlouvu, je Lektor oprávněn zpracovávat osobní údaje po dobu 3 měsíců od posledního jednání s tímto zájemcem.
c) Faktury vystavené dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, uchovává Lektor po dobu 10 let od vystavení. Taktéž jsou uchovávány i ostatní listiny souvisejícím s fakturami z důvodu povinnosti prokázat právní důvod vystavení faktury.

5.5. Lektor nezpracovává osobní údaje pro obchodní a marketingové účely. Pokud by k takovému zpracování osobních údajů mělo dojít, bude tak učiněno na základě výslovného písemného souhlasu uděleného Studentem.

5.6. Lektor je povinen předávat osobní údaje správním orgánům, státním úřadům, soudům a jiným orgánům státní moci na základě povinností stanovených zvláštními právními předpisy.

5.7. Lektor využívá při své činnosti specializované služby jiných osob, které mají postavení zpracovatelů osobních údajů. Tyto osoby zpracovávají osobní údaje pouze dle pokynů Lektora. Jedná se zejména o činnost advokátů, účetních a správců IT systémů. Zpracovatelé jsou na území České republiky. Zpracovatelům jsou osobní údaje předávány v minimálním rozsahu za účelem poskytnutí konkrétní specializované služby.

5.8. Student má jako subjekt údajů následující práva:

a) právo na přístup k osobním údajům:
a. potvrzení, zda jsou zpracovávány osobní údaje,
b. informace o účelu zpracovávání, příjemcích, kterým byly osobní údaje zpřístupněny, době zpracování,
c. informace o právech Studenta jako subjektu údajů a o právu vznést námitky,
d. informace o právu podat stížnost dozorovému úřadu,
e. možnost získat kopii osobních údajů,
b) právo na opravu osobních údajů,
c) právo na výmaz osobních údajů – toto právo lze uplatnit tehdy, pokud Lektor neprokáže důvod zpracování osobních údajů,
d) právo na omezení zpracování – pokud dojde ze strany Studenta k namítnutí vad při zpracování osobních údajů Lektorem, je Student oprávněn podat podnět na omezení zpracování do doby vyřízení sporné záležitosti,
e) právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování,
f) právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu Lektora,
g) právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud bude mít Student za to, že Lektor porušuje zásady nakládání s osobními údaji.

Pokud chce Student tato práva uplatnit, musí se obrátit na Lektora, jehož kontaktní údaje jsou obsaženy v čl. 5.1. VOP. Práva může Student uplatnit pouze ve vztahu k osobním údajům, u nichž není pochybností o tom, že skutečně patří Studentovi. Lektor nezřídil funkci pověřence pro ochranu osobních údajů.

6. Odstoupení od Smlouvy

6.1. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od Smlouvy v případech stanovených právními předpisy nebo Smlouvou.  

6.2. Student je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případech, kdy vůči Lektorovi uplatní odpovědnost za vady Lektorské služby v souladu s postupem uvedeným v čl. 4 VOP.

6.3. Vedle případů odstoupení od Smlouvy uvedených v jiných částech VOP je Lektor oprávněn odstoupit od Smlouvy v následujících případech:

a) Student bude trvat na použití výukových materiálů a učebnic, s nimiž Lektor vyslovil nesouhlas z důvodu neslučitelnosti s výukovými postupy Lektora.
b) Student nebude poskytovat součinnost při Lekcích nebo bude opakovaně, nejméně třikrát v jednom kalendářním měsíci, rušit sjednané termíny Lekcí.

7. Ostatní ustanovení

7.1. Pokud nebude dohodnuto jinak, bude veškerá komunikace mezi Lektorem a Studentem probíhat elektronicky, a to zejména prostřednictvím e-mailové komunikace.

7.2. Pokud je Studentem podnikatel, který uzavírá Smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti, zavazuje se Student zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které jsou předmětem Smlouvy.

7.3. Student se zavazuje informovat Lektora o změně jeho trvalého bydliště nebo sídla, e-mailové adresy a telefonního čísla. Pokud nebude Student o některé této změně Lektora informovat, nebude Lektor při komunikaci se Studentem k této změně přihlížet a bude jej kontaktovat a doručovat mu veškeré písemnosti a zprávy na základě původních kontaktních údajů.

8. Závěrečná ustanovení

8.1. Platnost a účinnost Smlouvy, jakož i všechna práva a povinnosti Lektora a Studenta se řídí Občanským zákoníkem, souvisejícími právními předpisy České republiky, ustanoveními Smlouvy a těmito VOP.

8.2. Platné a účinné VOP jsou veřejně přístupné na Internetových stránkách www.katuchafrancouzska.cz/vseobecne-obchodni-podminky-lektor.

8.3. Lektor a Student se dohodli, že rozhodným právem pro řešení sporů ze Smlouvy je právo České republiky. Lektor a Student se dohodli, že místně příslušnými jsou soudy České republiky.

8.4. Student souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Lektorem. Student je oprávněn tento souhlas kdykoli odvolat.

8.5. V případě, že některé z ustanovení VOP bude považováno za neplatné, nebude mít taková skutečnost vliv na platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení VOP. Smluvní strany souhlasí, že ustanovení, která by byla považována za neplatná, budou nahrazena ustanoveními právních předpisů, která se co do smyslu a účelu Smlouvy blíží těmto VOP.

8.6. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy, která je uzavřena mezi Lektorem a Studentem.

8.7. Student se zavazuje řídit se všemi ustanoveními těchto VOP a vyjadřuje s nimi výslovný souhlas. Kompletní znění VOP je zveřejněno na internetových stránkách www.katuchafrancouzska.cz . Student prohlašuje, že se se zněním těchto VOP před uzavřením Smlouvy řádně seznámil a že plně porozuměl jejich obsahu.

8.8. Tyto VOP jsou platné a účinné ode dne 17.6.2021.

Přejít nahoru